DU ÄR TRYGG HOS OSS

VI ÄR SAFE TO VISIT!

Vi följer branschorganisationen Visitas rekommendationer och är ”Safe to Visit”
Här kan du läsa mer om vad det innebär.

Vi har öppet som vanligt med fokus på våra gästers och personals välbefinnande som absolut högsta prioritet. Här är en sammanställning rörande våra åtgärder och möjligheter till avskilda måltider och möten på våra mötesplatser för grupper som önskar det . Särskilda åtgärder under rådande smittspridning har vidtagits på Stockholm Meeting Selections samtliga anläggningar.

Vi erbjuder härliga utomhusmiljöer och vi har fri parkering för de som kommer med egen bil. Behöver ni hjälp med att boka en egen buss för er konferens hjälper vi gärna till med det också.

 

ÅTGÄRDER & MÖJLIGHETER

Boende i eget hus: Vi har 3 flyglar med rum i fördelat på följande sätt 8 rum + 8 rum + 7 rum. Vi erbjuder grupper att hyra dessa flyglar exklusivt.

Konferens i eget hus: I vårt Orangeri som ligger 100 meter från slottsbyggnaden erbjuder vi avskild lokal som tar upp till 50 personer i skolsittning. I västra flygeln erbjuder vi lokalen Ida för 8 personer med fast möblering i styrelsesittning. I Östra flygeln erbjuder vi lokalen Åkes för 10 personer med fast möblering i styrelsesittning.

Avskilda måltider:  I alla lokaler ovan kan vi servera för– och eftermiddagskaffe samt enklare luncher och middag.
I vår restaurang erbjuder vi serverad lunch och middag utan buffé. Vi erbjuder även take away-lådor och även mat som levereras till hotellrum om så önskas. Vi erbjuder Chambre separee för måltider i Wredes Gröna (12 personer), Matsal Frö (8 personer) samt Orangeriet för 50 personer.

Logigäster: Vi erbjuder frukostpåse. Övriga måltider såsom snacksbrickor, smörgås, sallader går att få till rummet. Rum 1 har egen salong/matsal för en tête a tête-middag.

Konkreta ändringar i rutiner för att minimera smittspridning:
– Vi har utökade städrutiner av allmänna utrymmen med fokus på vred, handtag, knappar etc.
– Vi har handsprit på alla gäst- och personaltoaletter, vi har även handspritstationer i vår
reception och utanför våra matsalar. Bomullshandskar finns tillgängliga för våra gäster under vistelsen.
– All serveringspersonal bär handskar.
– Inga råvaror sparas/återbrukas.
– Vi samlar in samtliga pennor och spritar dessa efter användning samt förvarar dessa utanför mötesrummen.
– Block förvaras utanför mötesrummen.
– Vid gästs ankomst lägger vi fram pennor och block i lokalen och efter avslutad konferens samlar
vi in pennorna för spritning. Alla block läggs i en låda som datummärks efter avslutat möte (blocken vilar minst 3 dagar innan de används igen.)
– Alla fjärrkontroller och annan teknisk utrustning som vidrörs spritas mellan alla bokningar.

Skärpta regler för anställda och leverantörer: Vi tillämpar Folkhälsomyndighetens riktlinjer, kontroll att ingen personal hos oss har besökt riskområden har genomförts. All personal uppmanas att stanna hemma eller skickas hem vid eventuella tecken på sjukdom.

FLER ÄN 50 ÄR VÄLKOMNA!
Vi följer folkhälsomyndighetens och branschorganisationen VISITAS riktlinjer, som i vår rymliga miljö inte har någon begränsning på antalet deltagare. Privata konferenser är inte begränsade till högst 50 personer då de inte är en allmän sammankomst eller offentlig tillställning. Läs mer i VISITAS informationshäfte “Trygg konferens” HÄR.

Prata med våra konferensspecialister om era behov, så hittar vi en skräddarsydd och säker lösning för er.
Kontakta oss på mail meet@akeshofsslott.se, eller ring 08-445 80 77 

Våra bästa erbjudanden just nu

Jul med grön gastronomi

Grön gastronomi! Njut av en grön jul på det lilla slottet med chef´s chioce, övernattning och vegofrukost

Svensexa, möhippa, reunion

Grön möhippa eller svensexa Vi har olika paket som kan passa de flesta. Vill ni vara en stund hos oss eller hela dagen - ni bestämmer!

Gröna Vardag

Grönt vardagsmys Njut av en staycation mitt i veckan. Koppla av omgiven av härlig natur och njut av en tvårättersmiddag hos oss.

Boka konferens online

Konferensförfrågan

Boka konferens online

Är ni fler än 25 personer eller osäkra på utformningen av ert möte? Skicka en konferensförfrågan istället.

Konferensförfrågan

Du vet väl att du även kan boka din konferens online. Testa vår onlinebokning här.


Genom att kontakta oss genom våra formulär så godkänner du vår integritetspolicy.

Du kan även kontakta oss på mail meet@akeshofsslott.se, eller ring +46 8 445 80 77.

Vi erbjuder även elektronisk deltagarhantering för en smidigare konferensadministration. Kontakta oss på ovanstående kontaktuppgifter så berättar vi mer.